حضرت نور
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





جستجو





  تاثیر نماز اول وقت در ازدواج   ...

​نماز اول وقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مشکل گشای خیلی از مشکلات مانند ازدواج و .. است. نماز اول وقت از جمله اعمالی است که توصیه های فراوانی به آن شده است. روایات متفاوتی وجود دارد که هر کدام به یکی از فضائل و برکات خواندن نماز در اول وقت اشاره موفق است.

تاثیر نماز اول وقت در ازدواج از جمله آن است.

توصیه علما وفقها واهل بیت علیهم السلام برای افرادی که دعا یا ذکر برای زندگی آرام  می‌خواهند این است که حتما نماز را در وقت اولش بخوانند تا به مراد خود برسند. توصیه آیت الله نخودکی اصفهانی به خواندن نماز اول وقت برای ازدواج سالم جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت: سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم! قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم، قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم. شیخ نخودکی فرمود: برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان! جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟! شیخ نخودکی فرمود: نماز اول وقت «شاه کلید» است. توصیه آیت الله بهجت به نماز اول وقت هر قدر که امور نمازت منظم باشد، امور زندگیت هم تنظیم خواهد شد، مگر نمی‌دانی که رستگاری و سعادت با نماز قرین شده است؟ این مرجع فقید عالیقدر با اشاره به عبارت «حی علی الصلوه، حی علی الفلاح»، یادآور شد: پس چگونه از خداوند طلب توفیق داری، در حالی که حق او را به درستی ادا نمی‌کنی؟ وی در پایان گفت: اگر سعادت دنیا و آخرت می‌خواهیم، تلاش کنیم نمازمان را درست بخوانیم. که یکی از سعادت ها در دنیا ازدواج سالم می باشد. بنابراین سعی کنیم نمازمان را اول وقت بخوانیم. حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: [آیت‌الله قاضی رحمت‌الله‌علیه] در نجف می‌گفتند: «من ضامنم کسی‌که این نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت بخواند، به مقامات عالیه می‌رسد».  خیلی کلام بزرگی ایشان گفت؛  گفت: «اگر نمازهای پنج‌گانه را در اول وقت خواند، باز هم نرسید به آن مقامات عالیه، به من لعن کند!».  خیلی عجیب…

جهت آشنایی با آثار نماز اول وقت به سایت گلدون مراجعه کنید.

در قرآن یکی از خصوصیات اهل ایمان محافظت بر نماز بیان شده است، محافظت نماز، همان توجه ویژه به نماز و عدم سهل‌انگاری در برپایی این امر مهم است؛ این محافظت صورتهای گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها بجا آوردن نماز در اول وقت است. نماز اول وقت، واجب یا مستحب؟ در ابتدا ذکر این نکته لازم است که خواندن نماز در اول وقت امری است مستحب نه واجب. یعنی اینکه بجا آوردن نماز در اول وقت نسبت به وقتهای بعدی، ثواب بیشتری دارد و به تأخیر انداختن آن موجب کم شدن ثواب این عمل خواهد شد.   اهمیت نماز اول وقت در قرآن یکی از خصوصیات اهل ایمان محافظت بر نماز بیان شده است: «و الّذین هم علی صَلواتِهم یحافِظون» مؤمنان کسانی هستند که بر نماز خویش مواظبت دارند و همه اوقات نماز را حفظ می‌کنند. محافظت نماز، همان توجه ویژه به نماز و عدم سهل‌انگاری در برپایی این امر مهم است؛ این محافظت صورتهای گوناگونی دارد که یکی از آن‌ها بجا آوردن نماز در اول وقت است.   رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ فر مودند: تا انسان مواظب نمازهای پنج‌گانه در اوقاتش می‌باشد، شیطان از او می‌ترسد پس وقتی آن را ضایع ساخت (نمازها را در اوقاتش نخواند) شیطان بر او جرأت نموده و او را به گناهان بزرگ وا می‌دارد.

موضوعات: نماز  لینک ثابت



[جمعه 1402-06-03] [ 12:59:00 ب.ظ ]





  تاثیر نماز اول وقت در ازدواج   ...

​نماز اول وقت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که مشکل گشای خیلی از مشکلات مانند ازدواج و .. است.

نماز اول وقت از جمله اعمالی است که توصیه های فراوانی به آن شده است. روایات متفاوتی وجود دارد که هر کدام به یکی از فضائل و برکات خواندن نماز در اول وقت اشاره موفق است.

تاثیر نماز اول وقت در ازدواج از جمله آن است.

توصیه علما وفقها واهل بیت علیهم السلام برای افرادی که دعا یا ذکر برای ازدواج می‌خواهند این است که حتما نماز را در وقت اولش بخوانند تا به مراد خود برسند.

توصیه آیت الله نخودکی اصفهانی به خواندن نماز اول وقت برای ازدواج سالم

جوانی نزد شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی آمد و گفت: سه قفل در زندگی‌ام وجود دارد و سه کلید از شما می‌خواهم! قفل اول این است که دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم، قفل دوم اینکه دوست دارم کارم برکت داشته باشد و قفل سوم اینکه دوست دارم عاقبت بخیر شوم. شیخ نخودکی فرمود: برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان! جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟! شیخ نخودکی فرمود: نماز اول وقت «شاه کلید» است.

توصیه آیت الله بهجت به نماز اول وقت

هر قدر که امور نمازت منظم باشد، امور زندگیت هم تنظیم خواهد شد، مگر نمی‌دانی که رستگاری و سعادت با نماز قرین شده است؟ این مرجع فقید عالیقدر با اشاره به عبارت «حی علی الصلوه، حی علی الفلاح»، یادآور شد: پس چگونه از خداوند طلب توفیق داری، در حالی که حق او را به درستی ادا نمی‌کنی؟

وی در پایان گفت: اگر سعادت دنیا و آخرت می‌خواهیم، تلاش کنیم نمازمان را درست بخوانیم. که یکی از سعادت ها در دنیا ازدواج سالم می باشد. بنابراین سعی کنیم نمازمان را اول وقت بخوانیم.

برای مطالعه بیشتر به سایت گلدون مراجعه کنید.

موضوعات: آداب سفره, نماز  لینک ثابت



[یکشنبه 1402-05-15] [ 09:53:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما