حضرت نور
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





جستجو





  آیه قرآن برای خوشمزه شدن غذا   ...

همه ما به غذا اهمیت ویژه‌ ای می‌دهیم بخصوص خانم ها، خیلی از خانم‌ها‌ دوست دارند سفره‌های‌ خوشمزه‌ و با برکت‌ برای عزیزانشون‌ درست کنند‌ و همه تلاش خود را می‌کنند‌ اما خیلی از وقت‌ها‌ به نتیجه‌ ی مطلوب نمی‌رسند، در اینجا ما برای شما آیه قرآن برای خوشمزه شدن غذا قرار دادیم تا با خواندن آن بتوانید سفره‌ های‌ رنگین‌، زیبا وخوشمزه برای خود و کسانی که دوستشان‌ دارید‌ آماده کنید. خوندن سه تا آیه آخر سوره صافات و دمیدن به غذا!»»»

سُبْحَانَ رَبِّكَ رَبِّ الْعِزَّةِ عَمَّا يَصِفُونَ ﴿180﴾ وَسَلَامٌ عَلَى الْمُرْسَلِينَ ﴿181﴾ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿182﴾

خودم امتحان کردم جواب داد. امتحان کنید جواب گرفتید منم در جریان بذارید.

. راز خوشمزه تر شدن غذا و دعا و ذکر

در این خصوص، وقتی در اذکار و ادعیه و همین‌طور رفتار گذشتگان دقیق می‌شویم به نکات جالبی می‌رسیم. شاید بسیاری از ما در کودکی خود، شاهد تسبیح به دست بودن مادربزرگ ها و بزرگان فامیل بر سر دیگ غذا بوده‌ایم. ذکرهای مداوم، به همراه هم زدن‌های کفگیر. ذکرهایی متناسب حال و درخور آشپزی.

اذکار و ادعیه ای شبیه آنچه پیش روست؛

الف) یا مُطعم ما یا مُنعم

همه اسماء الهی دارای خواص و آثار ویژه خود هستند. با توجه به معانی هر یک از اسماء، توسل جستن به، بر آن مبنا شکل خواهد گرفت گفت.
ذکر «مُطعم»، به‌معنای اطعام دهنده و «منعم»، نعمت بخش است.یادآوری و بر زبان جاری کردن این ذکر در هنگام آشپزی، بی مناسبت در این مجال نیست. و یا ذکر «یا من اطعمنی و سقانی». ای کسی که به من طعام می بخشد و سیراب می‌کند. و یا دیگر اسماء الهی که در همین زمینه اختصاص‌یافته است.

ب. رَبَّنَا أَنْزِلْ عَلَيْنَا مَائِدَةً مِنَ السَّمَاءِ تَكُونُ لَنَا عِيدًا لِأَوَّلِنَا وَآخِرِنَا وَآيَةً مِنْكَ ۖ وَارْزُقْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ. (16)

«بارالها، تو بر ما از آسمان مائده‌ای فرست تا (این روز) برای ما و کسانی که پس از ما آیند روز عید مبارکی گردد. و آیت و حجّتی از جانب تو برای ما باشد. ما را روزی ده، که تو بهترین روزی دهندگانی.»
در دعای زیبا درخواست سفره و طعامی از جنس آسمان را می کند. این دعا و هر دعایی که در قرآن کریم در این زمینه وارد شده است راه‌گشاست. چرا که قرآن، ذکر است و دعا.

ج. آية الکرسی و راز خوشمزه تر شدن غذا

آیة الکرسی، شاید تنها آیات بارز و خاص هستند که گذشتگان بر حفظ و اهمیت آن تاکید فراوان داشته‌اند. جستجو در روایات، ما را به این مهم می‌رساند که این آیه، چیزی شبیه معجزه و گنج عرش است. چرا که آن‌قدر در مورد فواید و خواص آن قلم‌فرسایی شده که به این نتیجه، اذعان می‌توان کرد. آیه‌ای برای استجابت دعا، رفع گرفتاری و فراموشی، در امان ماندن از ناخوشی‌ها، رفع فقر، رسیدن کمک الهی از غیب، دفع ترس، دور شدن ابلیس و صدها مورد دیگر تجویز شده دیگر.(17) از جهت همین خواص بی‌شمار و بی نظیر این آیات است که برای هر امر مهمی، خواندن آن سفارش شده‌است.
توصیه می‌شود با خواندن مکرر این آیات در مواقع پخت‌وپز از یک آشپزی خوب لذت ببرید.

د. سوره تکاثر و راز خوشمزه تر شدن غذا

یکی از معانی تکاثر، فراوانی، افزون گشتن و فراوان شدن است. از شگردهای آشپز خوب برای برکت دار شدن غذای درحال‌پخت، می تواند خواندن سوره‌ی تکاثر باشد. به این نیت که با خواندن این سوره، دیگر نگران کم و نقص در غذا نباشد.

ه. سوره قریش

این سوره به تناسب صحبت از اطعام و مهربانی خداوندی، بی‌تناسب با آشپزی نیست.
به تجربه ثابت شده‌است که خواندن این آیات بر خوراک، هم در برکت آن تاثیر گذار است و هم طعم.
یکی از خواص این سوره به روایت معصومین(ع)، دفع مسمومیت غذایی است،. یعنی اگر خوف این‌ را داشته‌باشیم که خوراک ما به هر جهتی، عارضه‌ای بر دیگران وارد کند، این سوره را بر آن بخوانیم و منتظر شگفتی باشیم. پیامبر(ص) می‌فرمایند:” اگر سوره مبارکه قریش بر طعامی که خوف ضرر دارد، خوانده شوند با توکل و به یاری خدا زیان آن برطرف می‌شود و خورنده‌ی آن هیچ آزاری از آن غذا نمی‌بیند.”(18)
همچنین می‌فرمایند:” چنانچه کسی به خفقان و اضطراب قلب دچار شده باشد، این سوره را بر شربتی یا طعامی بخوانند و بخورند. (19)

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خوشمزه شدن غذا به سایت گلدون مراجعه کنید.

موضوعات: آداب سفره, غذا  لینک ثابت



[شنبه 1402-06-04] [ 04:46:00 ق.ظ ]





  دعا برای برکت غذا   ...

  همه ما به غذا اهمیت ویژه‌ ای می‌دهیم بخصوص خانم ها، خیلی از خانم‌ها‌ دوست دارند سفره‌های‌ خوشمزه‌ و با برکت‌ برای عزیزانشون‌ درست کنند‌ و همه تلاش خود را می‌کنند‌ اما خیلی از وقت‌ها‌ به نتیجه‌ ی مطلوب نمی‌رسند، در اینجا ما برای شما دعا برای برکت غذا قرار دادیم تا با خواندن آن بتوانید سفره‌ های‌ رنگین‌، زیبا و با برکتی‌ برای خود و کسانی که دوستشان‌ دارید‌ آماده کنید این دعا ها مخصوص خانم هایی است که دوست دارند سفره هایی که برای عزیزاشون پهن می کنند نورانی و پر برکت باشد.

به مواد غذایی که می خرید سوره کوثر و قدر بخوانید تا برکتشون زیاد شود.

ابتدا قبل از آشپزی ‌وضو بگیرید

هنگام وارد شدن به اشپزخانه (بسم الله الرحمن الرحیم) بگوئید.

 قبل از طبخ غذا نیت کنید که این غذا رو نذری درست میکنید ( میتونید هر هفته رو نذر امامی که اون روز متعلق به ایشونه بکنید این طوری هم ثواب نذری دادن رو بردید هم خانوادتون هر روز غذای نذری میخورن)

 اگه نیت کنید ثواب این غذای امروز نذر یکی از ائمه شود انوقت هم اشپزی برایت دلنشین تر است هم اینکه خانواده هر روز سر سفره یکی از ائمه نشسته اند

هنگام روشن کردن آتش اجاق گاز بگویید(اللّهم اَجِرنا من النّار) یعنی خدایا مرا از اتش دوزخت دور کن.

در حین طبخ غذا ایه 35 سوره نور را بخوانید

( اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لَا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ)
هم غذا خیلی خوشمزه می شود هم محبت بین افراد خانواده بیشتر می شود.
هم نورانیت دل میاره،هم اخلاق خانواده بهتر میشه.

 آخر سر هم برای برکت غذایی که پختید هفت مرتبه سوره قریش بخوانید

 اگر دیدید کارهایتان زیاد است
بگویید «لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»

 هنگام استفاده از آب بر پیامبر(ص) صلوات بفرستید تا از شفاعتش بهره مند گردید و از آب حوض کوثر آب بنوشید.

اگر از گوشت و سبزیجات و میوه  استفاده میکنید بگویید
(اللّهم أسألُک الجَنَّه) از خداوند درخواست بهشت کنید

ذکر مجرب برای برکت پول و غذا و جلب روزی و ثروت فراوان

بهترین ذکر برای برکت پول و غذا:

۳۶۰ مرتبه ذکر زیر را بگویید :

الذی احسن الحسنی

“>آیه مجرب برای افزایش ثروت، قدرت و برخورداری از برکت الهی :

وَیَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ یُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَیْکُمْ مِدْرَارًا وَیَزِدْکُمْ قُوَّةً إِلَى قُوَّتِکُمْ وَلا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِینَ(هود، آیه 52)

آیه مجرب برای اجابت دعا :

وَإِلَى ثَمُودَ أَخَاهُمْ صَالِحًا قَالَ یَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَکُمْ مِنْ إِلَهٍ غَیْرُهُ هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الأرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُجِیبٌ (هود، آیه 61)

>آیه برای مودت و دوستی :

وَاسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی رَحِیمٌ وَدُودٌ (هود، 90)

 

آیه برای بهره دنیایی و مادی :

«اِستَغفروا ربَّکم اِنَّه کانَ غَفّاراً یرسِلِ السَّماءَ علیکُم مِدراراً ویمدِدکُم بِاَموال وبنین وَیجعَل لَکُم جَنّاتٍ و یجعَل لکم اَنهاراً

 

آیه برای جلب رحمت الهی :

… لَوْلا تَسْتَغْفِرُونَ اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ (سوره نمل، آیه 46)

چرا از پیشگاه خدا تقاضای آمرزش گناهان خویش نمی كنید تا مشمول رحمت او واقع شوید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راز خوشمزه وپر برکت غذا به سایت گلدون مراجعه کنید.

موضوعات: غذا  لینک ثابت



 [ 04:36:00 ق.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما