حضرت نور
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





جستجو





  کلینیک خدا   ...

🌿❤️🌿❤️🌿

به کلینیکِ خدا رفتم…💎

تاچكاپِ همیشگی را انجام دهم.

فهمیدم ؛ بیمارم…!🤒🤧

خدا فشارخونم را گرفت.  لطافتم پایین آمده بود!💉

دماِی بدنم را اندازه گرفت.  40 درجه اضطراب بود!🌡

💔ضربانِ قلبم نشان داد، به  چندین گذرگاهِ عشق نیاز  دارم!

تنهایی، سرخرگهایم را مسدود کرده بود!🚑 ارتوپد نشان داد؛ بر اثرِ بی  توجّهی به عزیزانم، چندین  شکستگی دارم!🚶🏻‍♂

مشکلِ نزدیک بینی داشتم،  چون دیدِ من فراتر از اشتباهاتِ دیگران نرفت..!👀💔

مشکلِ شنوایی پیدا کردم. مدّتی بود، صدایِ خدا را نمی شنیدم!👂🏼🗣

خدا به من مشاوره ى رایگان داد.برای من نسخه ای یاد داشت کرد:

🕋 - هر روز صبح یک لیوانِ قدردانی.🥛

- قبل ازبیرون رفتن، یک قاشق آرامش.🥄

- هرساعت 1 کپسولِ صبر.💊 -

یک فنجان انصاف☕️  - و یک لیوانِ فروتنی.🥛

- در خانه ، مقداری عشق بنوش.🌿💚

- و زمانِ خواب ، دوعدد قرصِ وجدانِ آسوده .🛌💊

❣این نسخه را ، به دیگران هم هدیـّه کنیدلحظه هاتون زيبا ، رویایی   و سرشار از نگاه پرمهر خداوند 💚

موضوعات: آرامش محض  لینک ثابت



[جمعه 1402-02-29] [ 10:54:00 ق.ظ ]





  حسینی...   ...

دنیا را رها کن باحسین زندگی کن….❤

موضوعات: آرامش محض  لینک ثابت



[شنبه 1402-01-12] [ 12:53:00 ق.ظ ]





  امام زمان(عج)   ...

به مهدی نگو مشکل بزرگی دارم…

به مشکل بگو مهدی بزرگی دارم…

موضوعات: آرامش محض  لینک ثابت



 [ 12:51:00 ق.ظ ]





  حکم نماز در زمان لکه بینی خامنه ای   ...

لکه‌بینی، خونی است که زنان در غیر از زمان قاعدگی می‌بینند. در این زمان، بانوان باید اعمال خاصی را برای نماز خواندن و دیگر اعمال عبادی انجام دهند، بنابراین باید با حکم نماز در زمان لکه بینی نیز آشنایی کافی داشته باشند.گاهی پیش می‌آید که بعضی زنان در پاک شدن از حیض شک می‌کنند و بنابراین نمی‌دانند خونی که از آن‌ها خارج شده در واقع حیض است و یا استحاضه و در نماز خود شک می کنند در اینجا با حکم نماز در زمان لکه بینی خامنه ای آشنا خواهید شد  

  حکم خواندن نماز در زمان لکه‌بینی چیست؟ بانوان در دوران قاعدگی خود، نباید بعضی از اعمال عبادی مانند نماز و روزه را به جا آوردند. گاهی پیش می‌آید که زنان در دورانی جز دوران قاعدگی خود، لکه‌بینی دارند و نمی‌دانند که حکم لکه‌بینی با حکم حیض تفاوت دارد یا نه. در این متن حکم نماز در زمان لکه‌ بینی از نظر مراجع تقلید را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید!   لکه‌ بینی چیست و در فقه چه نامیده می‌شود؟ خونریزی در دورانی غیر از دوران قاعدگی (یعنی در زمان بین دو حیض) خونریزی طبیعی نیست و به آن لکه‌بینی می‌گویند. میزان خونی که در لکه‌بینی دیده می‌شود، بین زنان مختلف و در زمان‌های مختلف متفاوت است اما معمولاً بیشتر از چند قطره نیست؛ بنابراین مهم‌ترین نشانه تشخیص آن همین است که درون چرخه طبیعی قاعدگی رخ نمی‌دهد. لکه‌بینی علل مختلفی دارد. از دلایل شایع آن می‌توان به عدم تعادل هورمونی، بارداری و خشکی واژن اشاره کرد. لکه‌بینی در ادبیات فقهی، استحاضه نامیده می‌شود. استحاضه سه نوع دارد و حکم نماز در زمان لکه بینی با توجه به نوع آن مشخص می‌شود، بنابراین خوب است در اینجا با سه استحاضه آشنا شویم: –استحاضه قلیله: خونی که هنگام داخل کردن پنبه به فرج، پنبه را آلوده نکند و از پنبه نگذرد. –استحاضه متوسطه: خونی که پنبه را آلوده می‌کند و از آن می‌گذرد، اما بر دستمالی که زنان هنگام عادات ماهیانه استفاده می‌کنند (نوار بهداشتی) جاری نشود. –استحاظه کثیره: خونی که از پنبه بر دستمال جاری می‌شود.   حکم نماز در زمان لکه بینی از دیدگاه امام خامنه ای : همان طور که اشاره شد، زنان در دوران قاعدگی خود، نباید بعضی از اعمال عبادی مانند نماز را به جای آورند و همان طور که می‌دانید، لکه‌بینی خروج خون از واژینال جدا از دوران قاعدگی است. موضوعی که سعی داریم در این مطلب به آن بپردازیم احکام نماز در زمان لکه بینی است. در ادامه نظر یک تن از مراجع عظام تقلید را در این باره بررسی می‌کنیم:   نظر آیت الله العظمی خامنه‌ای استحاضه قلیله: زن باید برای هر نماز جداگانه وضو بگیرد و ظاهر فرج را تمیز کند و بنا بر احتیاط واجب، پنبه یا دستمال را نیز عوض کند. استحاضه متوسطه: زن برای نماز خواندن باید روزانه یک بار غسل کند، اما برای هر نماز جداگانه وضو بگیرد. استحاضه کثیره: علاوه بر کارهای استحاضه متوسطه، باید برای هر نماز دستمال عوض شود. همچنین سه بار در روز باید غسل شود: قبل از نماز صبح، قبل از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشا. اگر بین نمازهای ظهر و عصر یا بین نمازهای مغرب و عشا فاصله بیفتد، باید برای نماز عصر و عشا نیز جداگانه غسل شود.   جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت گلدون مراجعه کنید

موضوعات: آرامش محض, احکام نماز  لینک ثابت



[سه شنبه 1402-01-08] [ 08:00:00 ب.ظ ]





  آداب سفره حضرت ابوالفضل(ع)   ...

سُفْره، از نذریهای مشهور و زنانه در ایران است. ابوالفضل یا عباس بن علی‌ (ع) از شخصیتهای بسیار معروف مذهبی است که جایگاه قدسیانه و ویژه‌ای نزد مردم مناطق مختلف ایران دارد. به باور مردم چون حضرت عباس‌ (ع) در واقعۀ کربلا مصیبتهای فراوان کشید و فداکاریهای بسیار کرد، نزد خداوند عزت یافت؛ از این رو، مردم او را شفیع و واسطۀ میان خود و خداوند قرار می‌دهند تا خداوند به سبب حرمت و عزت وی، حاجاتشان را برآورده سازد در این نوشته قصد داریم مطلب در خصوص آداب سفره حضرت ابوالفضل (ع) را خدمت شما ارائه نماییم.

سفره حضرت ابوالفضل (ع) چه آدابی دارد و چه وسایلی نیاز است؟

 

آداب سفره حضرت ابوالفضل

ختم روضه‌ ابوالفضل : شرح سرگذشت غم‌انگیز حضرت ابوالفضل (ع) در روز عاشورا. پس از ختم روضه‌ ابوالفضل هر یک از زنان مجلس، شمعی از میان سفره برداشته به نیت برآمدن حاجت خود آن را روشن می‌کند و در بشقاب آرد قرار می‌دهد و از حضرت ابوالفضل در دل درخواست می‌کند که حاجت او را نیز مانند حاجت صاحب خانه برآورد.

سرو کردن شربت : پس از ختم روضه‌ ابوالفضل و روشن کردن شمع ها توسط حاجت مندان سفره، به یاد واقعه عاشورا و مصبتی که بر حضرت ابوالفضل (ع) وارد شده است،پذیرایی کنندگان صاحب سفره، شربت می‌ آورند و به هر یک از حضار یک لیوان شربت می‌دهند.

سرو آش رشته و عدس پلو : میهمانان بعد از شربت می توانند آش رشته و عدس پلو ای که در سفره گذاشته‌ شده است بخورند. در ضمن خوردن آش رشته و عدس پلو همه دست به دعا برمی دارند.

پس از آش و عدس پلو، مدعوین آنچه از سایر محتویات سفره میل داشته باشند میل می‌کنند و مقداری هم به عنوان تبرک در یک کیسه یا دستمال می‌ ریزند و برای عزیزان خود می‌برند و مجلس در این جا خاتمه می‌ یابد. بعد از رفتن مهمان‌ ها، صاحب خانه آرد زیر شمع ها را برداشته الک می‌کند و با سایر خوردنی‌ هایی که درون سفره باقی مانده است بین فقرا و مسکین ها تقسیم می‌کنند و پسمانده آردها و غذاها و ضایعات داخل سفره را هم به آب روان می سپارند.

رسم انداختن سفره حضرت ابوالفضل اجرای این نذر و انداختن سفره حضرت ابوالفضل به این صورت است که صاحب نذر روزی را معین کرده، از عده‌ای از زنان و دختران همسایه و آشنا دعوت می‌کند که به منزل او بیایند. عصر همان روز سفره پاک و سفیدی در وسط اتاق پهن کرده و برای تزیین سفره حضرت ابوالفضل؛ چند کاسه آش رشته و چند ظرف شله زرد، کاچی، حلوا و نان و پنیر و سبزی و مقداری میوه از قبیل خربزه و هندوانه و سیب و گلابی و انار و انگور و مقداری آجیل با یک دیس ستاره پلو (عدس پلو) و دو بشقاب آرد داخل سفره می‌چیند.

چند دانه شمع هم روشن کرده و آن‌ها را داخل آردها یا خمیر داخل بشقاب قرار می‌دهد. بعد مقداری پنبه برداشته در روغنی که قرار است غذاهای نذری با آن تهیه شود فرو می‌برد. آن‌وقت پنج یا دوازده یا چهارده عدد چوب بطول تقریبی بیست سانتی‌متر و قطر پنج تا ده میلیمتر انتخاب کرده، بر سر هر یک از آن‌ها مقداری پنبه که به روغن آغشته شده باشد می پیچد و به این طریق پنج شمع شبیه به مشعل‌های کوچک به اسم پنج‌ تن آل عبا یا دوازده شمع به اسم دوازده امام یا چهارده شمع به اسم چهارده معصوم درست می‌کند و آن ها را در گوشه‌ای از سفره می‌گذارد.

وقتی مهمانان حاضر شدند و همه دور سفره نشستند یک روضه‌خوان زن بالای منبر می‌رود و روضه ابوالفضل را که عبارت از شرح سرگذشت غم‌انگیز حضرت ابوالفضل(ع) در روز عاشوراست با صدای بلند می‌خواند.

پس از ختم روضه هر یک از زنان مجلس، شمعی از میان سفره برداشته به نیتِ برآمدن حاجت خود آن را روشن می‌کند و در بشقاب آرد قرار می‌دهد و از حضرت ابوالفضل در دل درخواست می‌کند که حاجت او را نیز مانند حاجت صاحب خانه برآورد. پس از ختم این مراسم، به یاد واقعه عاشورا و مصبتی که بر حضرت ابوالفضل (ع) وارد شده است شربت می‌آورند و به هر یک از حضار یک لیوان شربت می‌دهند.

بعد آش رشته و عدس پلویی را که در سفره گذاشته‌اند بین حاضران تقسیم می‌کنند و در ضمن خوردن آش و پلو همه دست به دعا (دعای سفره حضرت ابوالفضل) برمی دارند. پس از آن مدعوین آنچه از سایر محتویات سفره میل داشته باشند میل می‌کنند و مقداری هم به عنوان تبرک در جیب یا دستمال خود می‌ریزند و برای عزیزان خود می‌برند و مجلس در این جا خاتمه می‌یابد.

پس از رفتن مهمان‌ها، صاحب خانه آرد زیر شمع ها را برداشته الک می‌کند و با سایر خوردنی‌هایی که درون سفره باقی مانده است بین فقرا و مساکین تقسیم می‌کند و پسمانده آردها و غذاها و ضایعات داخل سفره را هم به آب روان سر می‌دهد.

بعد از این توضیحات کلی به سراغ تزیین سفره حضرت ابولفضل می‌رویم. در اینجا نمونه‌هایی زیبا از تزیین سفره حضرت ابوالفضل را برای شما آماده کرده‌ایم و امیدواریم از آن‌ها ایده گرفته و استفاده کنید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با آداب سفره به سایت ویکی زندگی مراجعه کنید

موضوعات: آرامش محض, آداب سفره  لینک ثابت



 [ 07:57:00 ب.ظ ]






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما